Air Balang

Jom follow cara saya hasilkan jualan RM7,000 sebulan hanya menjual air balang.

Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Saya sering terima persoalan daripada rakan-rakan terdekat yang mulai minat untuk berniaga tentang cara memulakan bisnes dengan mudah tapi menguntungkan. “Bro, bisnes apa ye modal kecil tapi untung banyak?”, lebih kurang begitulah pertanyaan rakan-rakan terdekat kepada saya. Sebenarnya untuk bisnes model tersebut terdapat banyak jenis, tapi saya sebagai penjual air balang mestilah merekemenkan bisnes jual air

Selanjutnya »
resepi air balang paling laris

Resepi Air Balang Yang Paling Laris Tahun Ini

Resepi Air Balang Paling Laris – Kerap juga saya terima pertanyaan daripada peniaga yang baru nak memulakan bisnes jual air ini. Paling top adalah air apa yang paling laris. Ia bergantung kepada trend, masih ingat tak lagi semasa trend gerai air kopi ala-ala hipster tengah popular dulu? Memang masa itu gerai kopi tumbuh macam cendawan

Selanjutnya »

Cara Pilih Buah Tembikai Yang Manis Dan Berisi Elok

Jus tembikai merupakan minuman kesukaan rakyat Malaysia. Mungkin warna jusnya yang merah memikat itu berjaya menarik hati setiap insan yang terpandang jus ini. Lagi sedap kalau rasanya pun padu kan? Nak dapat rasa yang ‘padu’ tu kenalah pandai pilih buah tembikai yang baik untuk dibuat jus. Barulah air balang korang sold out setiap hari. Jadi

Selanjutnya »

Jual Jus Buah Naga Boleh Untung Tak?

Ossemm! Jom baca… Pada pendapat jujur saya, jus buah naga ni tak berapa sedap pun. Okey la.. Tak tahu la kalau anda suka rasa dia. Tapi sebagai peniaga kita kenalah ikut selera pelanggan kita kan. Mungkin warna jus tu yang merah ungu memikat hati pembeli kot. Saya agak la. Ni adalah tempat yang selalu saya

Selanjutnya »

Kepentingan Menggantung Banner Air Balang

Salah satu cara untuk menarik perhatian pelanggan datang ke gerai anda adalah dengan menggantung banner. Cuba anda posisikan diri anda sebagai pembeli, jika anda tengok gerai yang ada banner apa first impression anda? Banner tu pula profesional. Sudah tentu anda sangka bahawa peniaga ni dah lama kan buat bisnes ini. Padahal anda baru jer bermula

Selanjutnya »
air balang air mata kucing

Rahsia Air Mata Kucing Hitam Pekat & Melekat

“Bang! Macam mana nak bagi warna hitam air mata kucing pekat dan melekat?” “Kena campur sembuk kopi ke?” Tersedak saya bila dengar soalan macam tu..hehe. Nak tergelak pun ada. Kalau campur kopi mesti akan hilang rasa keaslian air mata kucing, rasa macam minum air kopi dah kan. Jadi apa yang kami letak dalam air itu

Selanjutnya »
TYPHOID UNTUK PENIAGA AIR BALANG

Suntikan Typhoid Untuk Peniaga Air Balang

Kalau nak berniaga air balang di bazar ramadan, peniaga perlu mendapatkan suntikan tyhoid bagi mengelakkan anda susah di kemudian hari. Pihak berkuasa memang akan menjalankan operasi di sekitar bazar ramadan, kalau nasib kurang baik kena kompaun la jawabnya. Semua pengendali makanan di Malaysia wajib patuh kepada AKTA MAKANAN 1983 dan AKTA KAWALAN PENYAKIT 1988 yang

Selanjutnya »
Air Balang Tak Habis

Air Balang Yang Tak Habis Nak Buat Apa?

“Bang, air balang yang tak habis nak buat apa ye?” “Boleh ke nak recycle untuk jual esok” Kerap kali kami terima soalan macam ini. Jadi apa solusi paling baik kami boleh cadangkan adalah dengan mencari punca kena air balang anda pada hari itu tidak habis. Perkara biasa kalau hari hujan, mesti jualan air akan berkurang

Selanjutnya »