Mari Saya Tunjukkan Anda Bagaimana Saya Menjana RM7,000 Sebulan Dengan Hanya Menjual Air Sahaja!

resepi air katira

Resepi Air Katira Ringkas Untuk Memulakan Bisnes Air

Resepi air katira menjadi carian paling tinggi apabila musim ramadan menjelma. Kenapa? Sebabnya adalah air katira ini amat sinonim dengan bazar ramadan. Apa yang bestnya air katira ni sampai ramai orang suka air ini? Kerana ia istimewa diadun dengan ramuan herba semulajadi yang membantu menyegarkan dan menyejukkan badan. Susu badam, kurma dan susu yang terkandung

Selanjutnya »
Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang

Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang

Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang – Air jagung memang mendapat tempat dikalangan penggemar jus buah-buahan di Malaysia. Kali ini saya hendak bercerita tentang kisah bagaimana seorang graduan kejuruteraan berjaya menarik perhatian penggemar jus buah-buahan dalam negara. Ikuti kisahnya di bawah: Walaupun nama yang diberikan agak pelik, namun ‘Air Jagung Ketagih’ yang diformulasikan dua

Selanjutnya »
Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Saya sering terima persoalan daripada rakan-rakan terdekat yang mulai minat untuk berniaga tentang cara memulakan bisnes dengan mudah tapi menguntungkan. “Bro, bisnes apa ye modal kecil tapi untung banyak?”, lebih kurang begitulah pertanyaan rakan-rakan terdekat kepada saya. Sebenarnya untuk bisnes model tersebut terdapat banyak jenis, tapi saya sebagai penjual air balang mestilah merekemenkan bisnes jual air

Selanjutnya »

Resepi Air Balang Yang Paling Laris Tahun Ini

Resepi Air Balang Paling Laris – Kerap juga saya terima pertanyaan daripada peniaga yang baru nak memulakan bisnes jual air ini. Paling top adalah air apa yang paling laris. Ia bergantung kepada trend, masih ingat tak lagi semasa trend gerai air kopi ala-ala hipster tengah popular dulu? Memang masa itu gerai kopi tumbuh macam cendawan

Selanjutnya »

Cara Pilih Buah Tembikai Yang Manis Dan Berisi Elok

Jus tembikai merupakan minuman kesukaan rakyat Malaysia. Mungkin warna jusnya yang merah memikat itu berjaya menarik hati setiap insan yang terpandang jus ini. Lagi sedap kalau rasanya pun padu kan? Nak dapat rasa yang ‘padu’ tu kenalah pandai pilih buah tembikai yang baik untuk dibuat jus. Barulah air balang korang sold out setiap hari. Jadi

Selanjutnya »

Jual Jus Buah Naga Boleh Untung Tak?

Ossemm! Jom baca… Pada pendapat jujur saya, jus buah naga ni tak berapa sedap pun. Okey la.. Tak tahu la kalau anda suka rasa dia. Tapi sebagai peniaga kita kenalah ikut selera pelanggan kita kan. Mungkin warna jus tu yang merah ungu memikat hati pembeli kot. Saya agak la. Ni adalah tempat yang selalu saya

Selanjutnya »

Kepentingan Menggantung Banner Air Balang

Salah satu cara untuk menarik perhatian pelanggan datang ke gerai anda adalah dengan menggantung banner. Cuba anda posisikan diri anda sebagai pembeli, jika anda tengok gerai yang ada banner apa first impression anda? Banner tu pula profesional. Sudah tentu anda sangka bahawa peniaga ni dah lama kan buat bisnes ini. Padahal anda baru jer bermula

Selanjutnya »
air balang air mata kucing

Rahsia Air Mata Kucing Hitam Pekat & Melekat

“Bang! Macam mana nak bagi warna hitam air mata kucing pekat dan melekat?” “Kena campur sembuk kopi ke?” Tersedak saya bila dengar soalan macam tu..hehe. Nak tergelak pun ada. Kalau campur kopi mesti akan hilang rasa keaslian air mata kucing, rasa macam minum air kopi dah kan. Jadi apa yang kami letak dalam air itu

Selanjutnya »