strategi jual air depan sekolah

Strategi Jual Air Di Kawasan Sekolah

Hai semua, hari ini kami akan berkongsikan sedikit bagaimana kami menjual air di kawasan sekolah. Jika anda pernah melalui kawasan-kawasan persekolahan, pastinya anda akan ternampak ada sahaja gerai-gerai yang menjual makanan dan minuman. Ramai Pengunjung! Mana taknya, kawasan sekolah itu sendiri merupakan kawasan yang ramai orang lalu-lalang terutama apabila tiba waktu balik dari sekolah. Boleh

Selanjutnya »
Cara Berniaga Dengan Permit

Cara Memohon Permit Berniaga Di Bazar Ramadan

Topik: Cara Berniaga Air Balang Dengan Permit Yang Sah. Ramai yang bertanya saya bagaimana cara untuk memohon permit berniaga di bazar ramadan. Sempena bulan ramadan yang bakal datang tak lama lagi ini, jadi saya nak kongsikan sedikit cara untuk memohon tapak atau permit untuk berniaga di bazar ramadan. Perkara (1), (2), & (3) perlu dihantar

Selanjutnya »
resepi coconut shake

Resepi Coconut Shake Melariskan Jualan Air Balang

Resepi Coconut Shake – Siapa suka rasa coconut shake dekat sini? Pasti ramaikan akan menggemari rasa keenakkan coconut shake bukan. Lihat sahaja dekat bazar ramadan pasti akan ada gerai yang menjual air ini. Sepastinya kerana air ini mempunyai peminatnya yang tersendiri. Campuran air dan isi kelapa ditambah dengan ais krim pasti menarik perhatian siapa sahaja

Selanjutnya »
resepi air katira

Resepi Air Katira Ringkas Untuk Memulakan Bisnes Air

Resepi air katira menjadi carian paling tinggi apabila musim ramadan menjelma. Kenapa? Sebabnya adalah air katira ini amat sinonim dengan bazar ramadan. Apa yang bestnya air katira ni sampai ramai orang suka air ini? Kerana ia istimewa diadun dengan ramuan herba semulajadi yang membantu menyegarkan dan menyejukkan badan. Susu badam, kurma dan susu yang terkandung

Selanjutnya »
Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang

Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang

Resepi Air Jagung Yang Melariskan Air Balang – Air jagung memang mendapat tempat dikalangan penggemar jus buah-buahan di Malaysia. Kali ini saya hendak bercerita tentang kisah bagaimana seorang graduan kejuruteraan berjaya menarik perhatian penggemar jus buah-buahan dalam negara. Ikuti kisahnya di bawah: Walaupun nama yang diberikan agak pelik, namun ‘Air Jagung Ketagih’ yang diformulasikan dua

Selanjutnya »
Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Cara Memulakan Bisnes Mudah Dan Untung Berganda

Saya sering terima persoalan daripada rakan-rakan terdekat yang mulai minat untuk berniaga tentang cara memulakan bisnes dengan mudah tapi menguntungkan. “Bro, bisnes apa ye modal kecil tapi untung banyak?”, lebih kurang begitulah pertanyaan rakan-rakan terdekat kepada saya. Sebenarnya untuk bisnes model tersebut terdapat banyak jenis, tapi saya sebagai penjual air balang mestilah merekemenkan bisnes jual air

Selanjutnya »

Resepi Air Balang Yang Paling Laris Tahun Ini

Resepi Air Balang Paling Laris – Kerap juga saya terima pertanyaan daripada peniaga yang baru nak memulakan bisnes jual air ini. Paling top adalah air apa yang paling laris. Ia bergantung kepada trend, masih ingat tak lagi semasa trend gerai air kopi ala-ala hipster tengah popular dulu? Memang masa itu gerai kopi tumbuh macam cendawan

Selanjutnya »

Cara Pilih Buah Tembikai Yang Manis Dan Berisi Elok

Jus tembikai merupakan minuman kesukaan rakyat Malaysia. Mungkin warna jusnya yang merah memikat itu berjaya menarik hati setiap insan yang terpandang jus ini. Lagi sedap kalau rasanya pun padu kan? Nak dapat rasa yang ‘padu’ tu kenalah pandai pilih buah tembikai yang baik untuk dibuat jus. Barulah air balang korang sold out setiap hari. Jadi

Selanjutnya »